El Kid Pix és un programa educatiu amb algunes aplicacions artístiques. Els seus usos a l'aula són molt nombrosos, ja que es pot utilitzar per treballar conceptes de totes les àrees.
Seguint la línea del nostre blog hem creat una proposta didàctica que es podria incloure a l'àrea d'educació musical. Tot seguit exposem la fitxa que hem redactat per tal de descriure detingudament en què consisteix la nostra activitat i com es duu a terme.
FITXA DIDÀCTICA
1)Curs al qual va adreçat l'activitat:
Tercer de primària
2)Objectius proposats:
- Escoltar i conèixer cançons populars catalanes
- Treballar les notes musicals
- Fomentar la creativitat musical
- Treballar el concepte de ritme
3) Àrea dins la qual s’emmarca la proposta:
Educació musical
4)Concreció de la seqüència de treball:
Aquest treball s’haurà de dur a terme durant 5 sessions d’una hora.
PRIMER DIA:
El primer dia haurem de fer la presentació del Kid Pix. Deixarem 20 minuts per tal que els nens i nenes experimentin lliurement amb el programa. Durant els 40 minuts restants el mestre n’explicarà les aplicacions essencials, i resoldrà tots els dubtes que vagin sorgint.
SEGON DIA:
Durant la segona sessió inciciarem l’activitat. Escoltarem vàries cançons tradicionals catalanes:
“El ballet del rotlletó”
“L’hereu Riera”
“La cançó del lladre”
“Margarideta”
“El minyonet”
“Baixant de la font del gat”
Durem a terme un seguit d’activitats per tal que els nens i nenes es familiaritzin amb les cançons. Les escoltarem vàries vegades, cantarem la melodia i seguirem el ritme amb el tambor.
Posteriorment, dividirem la classe en grups de 4 o 5 persones. Cada grup treballarà una de les cançons (la selecció es farà per sorteig).
TERCER DIA:
Durant la tercera sessió començarem a treballar amb el Kid Pix. Cada grup tindrà un ordinador, en el qual hi trobaran una fitxa prèviament preparada pel mestre amb un fragment de la melodia de la cançó que els va tocar per sorteig.
Els nens i nenes hauran d’identificar el fragment de la melodia i hauran d’escriure la lletra que correspon al fragment a sota de cada nota corresponent.
A dalt del text trobem una imatge que reflecteix l'activitat que duran a terme els nens i nenes.
QUART DIA:
Durant la quarta sessió cada grup s’haurà d’inventar un ritme curt i que serveixi d’acompanyament a la cançó treballada. Amb el Kid Pix hauran d’elaborar una fitxa amb els símbols que identifiquin el ritme (poden ser inventats per ells). Mitjançant la gravadora del programa hauran de gravar el ritme utilitzant un instrument de percussió.
CINQUÈ DIA:
Durant l’última sessió els grups posaran en comú el seu treball. Escoltarem els ritmes que s’ha inventat cada grup mentre la resta de la classe va cantant la cançó.
Després l’alumnat farà una valoració del treball que han fet.
1 comentari:
Em podrieu dir on aconseguir el programa? Sé que el tenen a les escoles però per comprar-lo no veig la versió en català, només en anglès.
Publica un comentari a l'entrada