Actualment el programari educatiu és la nova forma d’arribar al coneixement. D’aquí rau la seva importància en l’àmbit escolar, ja que és un programa elaborat per tal de que l’alumne pugui assolir uns determinats sabers.
Aquest recurs es pot trobar com a local, que facilita la interactivitat i

Ara bé, depenent de l’ús que se’n faci d’un programari, aquest serà o no educatiu.
L’avaluació del programari educatiu és un tema que sovint ens tramet a interrogants com: són segures les webs?, quins programes escollir per a l’ensenyament?, amb quines finalitats els hem d’ensenyar?, i qui controla l’ús que se’n fa d’aquests programes?
Amb freqüència es pensa que un programa és prou bo i adequat si té les instal·lacions necessàries i una demanda suficient, però per a molta gent, un programari no pot reduir-se a un conjunt d’indicadors com els dos anteriors; sinó que ha de reunir unes determinades característiques. Per aquest motiu, i reflexionant molt en el tema, proposo una sèrie de set criteris a continuació per avaluar l’educabilitat d’un programari tenint en compte a qui va destinat, els continguts i les seves funcions:
1. Atractiu: que per les seves pròpies característiques els alumnes es sentin atrets.
2. Que resulti útil per els individus i la comunitat als quals abasteix.
3. Consistent: que hi hagi consistència entre el que diu i el que executa.
4. Original: que respongui de manera diferent als altres programes.
5. Efectiu: que faci bé el que duu a terme i pugui demostrar la seva efectivitat.
6. Funcional: que proporcioni a l’alumnat les habilitats bàsiques per desenvolupar-se.
7. Estimulant: que estimuli el creixement i aprenentatge individual en els diversos aspectes.
Així, no volem un mestre amb fiabilitat vers aquests medis, sovint degut a l’afició a voler estalviar temps i esforços en buscar el material necessari per l’activitat o per motiu de moda d’aquests mitjans; sinó que el mestre ha de plantejar-se com trobar solucions, seleccionar, analitzar, i ser capaç d’adaptar els materials a diverses situacions, encara que això suposi un esforç.
Com a futura mestra crec que no s’ha de tenir por davant d’aquesta situació, ja que reflexionar sobre l’ús de les TIC o dels programaris ens ajudarà també a mostrar als alumnes com ser crític amb els diferents programes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada